poniedziałek, 12 grudnia 2016

DIY: piernikowo-pomarańczowa świąteczna świeca

Słowem wstępu


Już niebawem kolejne święta Bożego Narodzenia, a co związane z nimi: listy potraw, zakupy, porządki... i tworzenie świątecznej atmosfery. Od kiedy pamiętam, grudzień zawsze kojarzył mi się z kolorowymi lampkami, mandarynkami i zapachem ciasta, najczęściej makowca lub piernika. Te wspomnienia zainspirowały mnie do stworzenia czegoś, co będzie skondensowaną dobrocią z tych wszystkich rzeczy. I tak wpadłam na pomysł zrobienia świecy: o cudownych zapachu świątecznego piernika z pomarańczą. Wykonanie okazało się dużo prostsze niż oczekiwałam; nie zajęło mi to więcej niż 20 minut. Za to szczęścia ilość niezmierzona: od wczoraj siedzę przed tą świeczką i nie mogę oderwać od niej oczu. I nosa!


Czego potrzebujemy

  • starych świeczek lub ok. 30 tealightów
  • formę: karton po soku/mleku, papierowy kubek, słoiczek
  • ołówek lub patyczek do grilla
  • bawełniany sznurek
  • przyprawa do piernika lub własna mieszanka przypraw
  • kakao
  • olejek zapachowy
  • dekoracje!

Sposób przygotowania


  1. Jeśli korzystamy z tealightów, najpierw wyjmujemy je z metalowych "ubranek"; świeczki wrzucamy do rondelka lub szklanego naczynia. 
  2. Naczynie ze świeczkami wstawiamy do kąpieli wodnej na wolny ogień, tak aby rozpuściły się powolutku. Wrzucamy tam też nasz bawełniany sznurek, aby nasiąknął woskiem.
  3. Kiedy wosk się całkiem roztopi, zdejmujemy z ognia i przyprawiamy. Ja użyłam własnej mieszanki przypraw do piernika: 20g cynamonu, 7g imbiru, 5g goździków, 5g kardamonu, 3g gałki muszkatołowej, 3g ziela angielskiego, 3g pieprzu czarnego. Możemy dodać również coś, co dodatkowo zabarwi świeczkę; ja dodałam łyżkę kakao.
  4. Do całej mikstury dodajemy na koniec wybrany olejek zapachowy; zamiast pomarańczowego może to być też bergamotka lub sosna.
  5. Karton po soku przecinamy w pół. Na wierzchu kładziemy ołówek lub patyczek z przywiązanym na środku bawełnianym sznurkiem.
  6. Do środka wlewamy wosk.
  7. Ostrożnie, aby nie przemieścić knota, wstawiamy świeczkę do lodówki na ok. 1,5 godziny.
  8. Kiedy świeca zastygnie, rozcinamy i usuwamy karton. Pozostało jedynie przyciąć knot i dowolnie ozdobić świeczkę. 


Słowem zakończenia

Jak widzicie, jest to naprawdę proste i najważniejsze: daje niezmierzoną ilość radości! A jeśli zastanawiacie się, jak teraz domyć garnek z wosku: wystarczy zalać wrzątkiem :)
Mam nadzieję, że ten szybki nie-jedzeniowy przepis przypadnie wam do gustu i już niebawem po waszych mieszkaniach rozejdzie się cudowny zapach Świąt :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz